Een eenvoudige en uitgebreide omgeving voor het klaarzetten en nakijken van leermaterialen
Een eenvoudige en uitgebreide omgeving voor het klaarzetten en nakijken van leermaterialen
Het portfolio in Mijn Leeromgeving is ontworpen om docenten op een gestructureerde manier uitleg en opdrachten te laten klaarzetten en nakijken. Dit portfolio is methode-afhankelijk en breed inzetbaar voor alle vakken in het voortgezet onderwijs. In de Leeromgeving van Apprentice kun je eenvoudig en overzichtelijk de voortgang van elke leerling, voor elk schooljaar, bijhouden.
Een overzichtelijk en uitgebreide lesomgeving voor docenten
Voor de leerlingen biedt het portfolio uitgebreide opties om de leerstof eigen te maken, zonder dat het ingewikkeld of onoverzichtelijk wordt. Docenten kunnen bij het portfolio elke opdracht een beoordeling en een deadline meegeven. Om de inhoud van het portfolio vorm te geven zijn er verschillende uitgebreide opties: uitleg en opdrachten kun je begeleiden met tekst, afbeeldingen, documenten, video's en audio. Wanneer de leerlingen de opdrachten ingeleverd hebben, kan de docent met de nakijk-functie gemakkelijk per opdracht of per leerling nakijken.
Elk schooljaar kun je het bestaande portfolio voor het vak kopiëren en gemakkelijk wijzigingen aanbrengen. De gemaakte portfolio's van leerlingen blijven altijd inzichtelijk voor de docenten en leerlingen. Hierbij kunnen de beoordelingen van de opdrachten eenvoudig doorgezet worden naar LAS-systemen, zoals Magister en Somtoday.
Een duidelijke structuur voor leerlingen
Leerlingen hebben in het portfolio duidelijk overzicht van de opdrachten die ze moeten maken. Uitleg, opdrachten, deadlines en feedback staan op één plek. Het gemaakte werk van eerdere schooljaren zijn voor leerlingen altijd beschikbaar.
Het portfolio kan in combinatie met de persoonlijke tijdlijn gebruikt worden: Leerlingen kunnen elke ingeleverde opdracht uit het portfolio plaatsen op hun eigen tijdlijn. Dit functioneert als een soort digitaal CV waarbij leerlingen hun gemaakte opdrachten, prestaties en materiaal kunnen weergeven. Met een persoonlijke tijdlijn kunnen docenten de ontwikkeling van vaardigheden en persoonlijke ervaringen gemakkelijk overzien.