“Apprentice biedt vrijheid, focus en visuele aantrekkelijkheid, waardoor we efficiënt en overzichtelijk kunnen werken.”
“Apprentice biedt vrijheid, focus en visuele aantrekkelijkheid, waardoor we efficiënt en overzichtelijk kunnen werken.”
Aan het woord is Suus van Driel, CKV-docent op het DevelsteinCollege. “Wij werken al met het systeem van Apprentice sinds de portal via CJP werd aangeboden. Wij gebruiken Apprentice eigenlijk als een zelf ontwikkelde methode en daar ben ik heel trots op.”
“Leerlingen moeten tegenwoordig verplicht een kunstautobiografie maken. Daarin leg je ervaringen, kennis en belevenissen vast op het gebied van kunst en cultuur. In Apprentice hebben wij een overzicht van alle taken gecreëerd. Zo weten de leerlingen precies wat er gedaan moet worden voor de kunstautobiografie en kunnen ze hun opdrachten afvinken. Wij zetten culturele activiteiten en onderzoeksopdrachten zelf in Apprentice. Aan het eind van het project verzorgen de leerlingen een eindopdracht, bijvoorbeeld een kleine presentatie.”
“Vroeger verzamelden wij de opdrachten in mapjes. Aan het eind van de opdracht gebruikten wij een aftekenformulier, daarop noteerden we of de leerling de opdracht had afgerond. Daarbij moet je je voorstellen dat we 220 CKV-leerlingen hebben, dat was dus écht een drama. Daarom is Apprentice zo’n fijn systeem; je hebt direct overzicht van alle leerlingen en de status van hun Cultuurkaart-dossier.”
“Ieder jaar heb ik met Atef van Apprentice een evaluatiemomentje. Daarin bespreken we welke wensen wij als school hebben. Daarnaast vind ik het heel fijn dat we bij vragen direct antwoord krijgen via de chat.”
Apprentice in drie woorden:
- Vrijheid - Ik kan het systeem zelf precies inrichten zoals ik het wil gebruiken.
- Focus - We kunnen er zelf voor zorgen dat de focus op een bepaald onderdeel ligt in het systeem.
- Visueel aantrekkelijk - De online omgeving is aantrekkelijk voor docenten.