arrow_drop_up arrow_drop_down
Gepersonaliseerd leren via gamification

Quest is een bewezen effectieve methode die door middel van gamification de betrokkenheid van leerlingen verhoogt

Gepersonaliseerd leren via gamification

Gepersonaliseerd leren via Gamification

In Quest is elke leerling op zijn eigen manier bezig met zijn leerdoelen door middel van het maken van diverse opdrachten. Leerlingen raken betrokken bij het vak en de opdrachten onder andere door elementen van gaming toe te passen. Ze doorlopen diverse levels met opdrachten en bepalen zelf welke opdrachten ze kiezen. Het spel haalt het beste in de leerling en de docent naar boven: motivatie en verantwoordelijkheid omdat de leerling zelf aan het roer staat van zijn leerproces, coachen en ondersteunen omdat dit de rol is die de leerling van de docent vraagt. 

Daarom kies je voor Quest

Koppeling met Google Docs en Office 365 in Mijn Leeromgeving

Inzicht en overzicht

Door de overzichten heb je als docent altijd inzicht in de status en voortgang van de opdrachten. 

Koppeling met Google Docs en Office 365 in Mijn Leeromgeving

Past bij belevingswereld

Door de toepassing van game elementen sluiten opdrachten meer aan bij de belevingswereld van de leerlingen. 

PWS omgeving ook via app toegankelijk

Ondersteuning met App

Toegankelijk via elk device door middel van de website of de speciale app. Zo kunnen leerlingen altijd hun vorderingen bijhouden.

Bepalen eigen leerroute

Eigen leerroute

Start- en eindpunt van een Quest zijn voor alle leerlingen gelijk. De route bepaalt de leerling zelf. 

PWS omgeving online groepjes maken

Hogere motivatie

De schooleigen rubrics of beoordeling kan digitaal verwerkt worden, zodat de beoordeling online gebeurt.  

PWS omgeving online groepjes maken

Online groepjes maken

Leerlingen geven hun voorkeur voor samenwerkingspartner en docent online aan. Docenten en coördinator keuren dit goed.

De basis van Quest

Examenvideo Apprentice

"Hoe betrek ik mijn leerlingen meer en beter bij mijn vak? Deze vraag lag ten grondslag aan het idee voor Quest. Quest sluit aan bij de belevingswereld van de leerlingen, ze hebben keuzevrijheid in de opdrachten en bepalen zelf de route naar het eindpunt. En met resultaat. De leerlingen werken gemotiveerder aan hun opdrachten en zetten betere resultaten neer." 

Kees van den Akker, docent Muziek en afdelingsleider havo, Bornego Lyceum, Heerenveen


Mijn Leeromgeving Apprentice

Wil je weten hoe jij Quest kan inzetten? 

Wil je Quest 'live' bekijken en ben je benieuwd hoe jij het voor je vak en op school kan inzetten? Laat je gegevens achter om een demo aan te vragen.